ماسک خانگی برای پوستی شفاف

banooyejazab
25 آذر 1399
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

مقدمه

داشتن پوست شاداب و جوان و زیبا از دغدغه های انسان است. یکی از مشکلات پوست دانه های سرسیاهی هستند که باعث از بین رفتن شفافیت پوست می گردد و پوست را مکدر و ناصاف نشان داده و باعث آزار می گردند. یکی از استرسها وجود چین و چروک است. جوشها و لک هم ازجمله نگرانی های خانم هاست. همراه با بانوی جذاب می توانید با موادی که در خانه دارید به پوستی شاداب و جذاب برسید.

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. برای بهره‌مند شدن از خاصیت آلوئه‌ورا کافیست عصاره یا ژل آن را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید.

آلوئه ورا برای شادابی پوست

ژل آلوئه‌ورا را برای مدت چند ماه و هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد البته در صورتی که حساسیت نداشته باشید.

عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان ماسک باید کمی دقت کرد. چراکه استفاده نادرست از این محصول بی‌نظیر می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات برای شادابی و طراوت پوست است. استفاده از روغن نارگیل روشی موثر برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به منافذ آن است. استفاده از این روغن در کنار مرطوب‌کننده‌ها روشی جادویی برای جوان‌سازی پوست است.

نارگیل برای پوست شاداب

نحوه استفاده:

چند پره از نارگیل را توسط بخار گرم کنید. روغنی که از آن بدست آمد را به دستان خود آغشته کنید و به صورت بمالید. اکنون با انگشتان خود به شکل دورانی پوس خود را با روغن ماساژ دهید.

استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی

بادام همیشه به عنوان یک محصول ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از اسکراب بادام باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و به منافذ آن آب‌رسانی شود. استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

نحوه استفاده:

3 قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط و روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید تا اثری از ماسک بر پوست شما نماند.

عصاره لیمو

عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. معمولا، آبلیمو در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک روش ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره لیمو در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد.

لیموتذش برای پوست شاداب

نحوه استفاده:

یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل بر روی آن بمالید. سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید). اجازه دهید 10 دقیقه آثار لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید.

تخم‌مرغ شگفت انگیز در لیفت و جوانسازی

سفیده تخم‌مرغ خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد. استفاده از سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود تا منافذ پوست بیش از حد بزرگ نشده و چربی پوست تبدیل به جوش یا آکنه نشوند. منافذ پوست هنگامی که از هم فاصله‌ بگیرند منجر به انباشت باکتری و در نتیجه جوش‌های سرسفید و گوشتی می‌شوند.

نحوه استفاده:

1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید. سپس، برای مدتی اینکار را متوقف کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود. بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

استفاده از تخم‌مرغ جزو مناسب‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و نتایج بی‌نظیری بر شادابی پوست داشته است.

گلاب

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود.

نحوه استفاده:

2 قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید. پس از اینکه محلول خشک شد پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

استفاده از آرد نخودچی

نخودچی به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و چین و چروک خطوط زیر چشم را از بین می‌برد. استفاده از آرد نخودچی می‌تواند جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت باشد.

نحوه استفاده:

آرد نخودچی را با زردچوبه، شیر و عسل مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به ترکیب اضافه کرده و به صورت خود بمالید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آبکشی کنید.

آردنخودچی برای شادابی پوست

درمان جوش های سر سیاه

 1 عدد سفیده تخم مرغ ، دستمال کاغذی روی جوش های سر سیاه بمالید بعد از 10 دقیقه بشویید. 

درخشان کننده پوست

عسل و خیار ، دارچین را با هم ترکیب کنید و چند دقیقه ای روی صورت بمالید تا پوست درخشان شود

ماسک خیار و گلاب

یک خیار را بدون اینکه پوست بکنید ، ریز رنده کنید و به آن یک قاشق مرباخوری گلاب اضافه نمایید سپس آن را ری پوست خود به جالت خوابیده بمالید و ده دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند سپس پوستتان را آبکشی کنید.

ماسک رازیانه و آویشن

درون ظرفی دو ساقه آویشن تازه خرد شده ، دو قاشق چای خوری تخم رازیانه له شده ، یک دوم فنجان آب جوش و آب نصف یک لیموترش را ریخته و سپس آن را از صافی رد کنید و با پنبه روی پوست صورتتان بمالید و 15دقیقه صبر کنید تا این ماسک روی پوستتان بماند سپس صورتتان را با آب سرد بشوئید.

جمع بندی

می دانیم که رسیدگی به پوست جزو کارهای مهم روزانه باید باشد اما رسیدگی به معنای استفاده از مواد و روشهای شیمیایی و گران قیمت نیست. بلکه کافی است نع و جنس پوست خود را بشناسیم و مطابق با آن از مواد خانگی استفاده کنیم. در این مقاله نحوه استفاده از ماسک خانگی که با مهمترین موادی که برای پوست مفید بودند از جمله خیار، گلاب، سفیده تخم مرغ و عسل تهیه می شدند را برای شما توضیح دادیم.

امتیاز دهید post